Tuesday, October 02, 2007

stemmen


Beste buurvrouw,

bij thuiskomst vond ik je briefje, met daarin de vraag of ik voor je wou stemmen op de meest rechtse burgemeesterskandidaat. Dat brengt mij tot gewetensproblemen. Niet omdat ik niet voor je op de meest rechtse kandidaat wil stemmen, maar omdat het erg moeilijk is om uit te maken wie de meest rechtse burgemeesterskandidaat ís, Ralf Pans of Aleid Wolfsen. Ze zijn allebei PvdA (best rechts tegenwoordig), maar verder lijken ze zo veel op elkaar (beide middelbare nette witte heren met rode stropdas en roze overhemd), dat iemand op één van de verkiezingsplakkaten had geschreven (tegenover de bakker op het Willem van Noort-plein): boven Pans: 'LOOD' en boven Wolfsen: 'OUD IJZER'. Iemand anders had daar weer bij geschreven: 'mee eens'. Dus wat te doen?

Voor Pans pleit dat hij het burgemeestersreferendum heeft open willen stellen voor kandidaten buiten de PvdA. Maar dat kan een heel gratuite uitspraak zijn geweest omdat hij wist dat dat toch niet zou gebeuren. Verder pleit misschien dat hij columns heeft gehad in het literaire ambtenarenblad Pluche (inmiddels ter ziele).

Die maar doen dan?

Ik ben zelf trouwens op vakantie als er gestemd wordt. Verder moet ik je even vertellen, slik, dat ik je oproepingskaart een beetje heb kwijtgemaakt geloof ik. (Ik had nogal veel post toen ik thuiskam, was even weggeweest voor mijn werk). Maar ik was zelf toch niet van plan te stemmen - voor het eerst in jaren-, dus als je je keuze doorgeeft geef ik de mijne aan Liesbeth en Eric met jouw keus erbij.

Als die wèl gaan stemmen tenminste.....

Groetjes!
Brechtje
www.brechtje.nl

PS. Waar ben je eigenlijk op vakantie? Ik hoop dat je een mooie reis hebt!