Wednesday, May 23, 2007

Erfgoed.

"Dat kan niet he, niet bloggen als je zo hoog in de GroenLinks-magazine top-tien van webloggers geëindigd bent", zeiden mensen tegen mij. Ze hadden gelijk maar ik had wel een excuus of liever een reeks van excuses: dienstreis, vakantie, hypotheken uitzoeken voor een nieuw huis, en dan ook nog een stuk moeten schrijven voor de Helling.
Het stuk voor de Helling is nu af, en gaat over feminisme en sexualiteit. Het komt in juni uit. Die twee dingen tegelijk -webloggen en een doorwrocht stuk schrijven-, dat lukt niet. Want dan zit ik achter mijn bureau en voor ik het weet ben ik dus de hele dag aan het bloggen in plaats van Diepe Gedachten uitwerken in een Doorwrocht Betoog. En op één of andere manier kan ik de twee manieren van schrijven die nodig zijn voor een blogje en voor een artikel niet goed combineren. Bij mij is het het één of het ander.



De vakantie was heerlijk, dank u. Ik had gemeend mijn pasverworven rijbewijs te moeten uitproberen op Kreta. Niets heerlijker dan hele einden rijden en lopen op weg naar opgravingen en ruines en dan steile hellingen beklimmen, je tussen prikkelstruikgewas doorworstelen en hekken een beetje open wrikken (dat mocht hoor), om erbij te kunnen. Ik ben dol op de manier waarop de Kretenzers met hun erfgoed omgaan, want als je een beetje moeite moet doen om bij zo'n opgraving te komen wordt-ie alleen maar leuker.

En nu weer aan het werk.