Thursday, May 04, 2006

lintjes knippen



"Waarom word je geen burgemeester?", vroeg net iemand aan mij, "Lijkt me net iets voor jou". Het leek mij wat saai - lintjes knippen, lintjes opspelden, brandweer aansturen - het meest enerverende dat je te doen hebt is de raadsvergadering voorzitten. Ja, tenzij je te dronken bent en eventjes moet ontnuchteren natuurlijk.
Niet voor herhaling vatbaar, zegt GroenLinks burgemeester Helma Ton van Blaricum berouwvol: ,,Wat mij betreft is dit een keer en nooit weer. Ik heb mij voorgenomen niet meer te zullen drinken als ik in functie ben, en dat is voor een burgemeester 24 uur per dag."
Alleen die brief die (ook GroenLinks) CdK Harry Borghouts er overheen stuurt. Inhoudelijk wel wijs en verstandig: 'laat je rijden, burgemeester, zeker als je moe bent'. Maar ik had die brief toch nog éventjes vastgehouden.