Saturday, March 11, 2006

GroenLinks en de Grondwetcampagne.

Vroeger, toen GroenLinks nog een klein k*tpartijtjes was, kon je makkelijk een analyse van de verkiezingsuitslag in de trein laten liggen. Tegenwoordig niet meer. Journalist Willem Bos, die ook werkte voor het GroenLinks Magazine, plukte op het Partijbureau het Evaluatierapport van de GroenLinks-campagne voor de EU-Grondwet uit de prullenbak, en publiceerde er een artikel over.
Voordat ik het las, was ik nog boos over de manier waarop GroenLinks een strakke ja-campagne had gevoerd, terwijl de Partijraad juist had gevraagd om een genuanceerde campagne. Ik kon mij daar niet in herkennen.
Nadat ik het had gelezen - met het evaluatierapport erbij,-was ik eigenlijk meer verontwaardigd op Bos, omdat hij feiten verdraait, uit zijn context haalt en op geheel eigen wijze interpreteert. Maar kijk zelf maar. Met het het rapport erbij, want dan krijg je een goed beeld.