Tuesday, February 08, 2005

Denken jullie dat hij het meent...


Paul Scheffer? Dat hij het tegen Wouter Bos op wil nemen?
Ik denk dat hij een mooi podum wilde om zijn kritiek te spuien op Wouter Bos. Waar hij gelijk in heeft. Bos heeft te weinig inhoud, vindt Scheffer: "Zoals Bos het nu doet, denk ik dat de Pvda de verkiezingen niet zal winnen. Het doet me denken aan de tijd van Ad Melkert. Toen staarden we ons ook blind op de opiniepeilingen. Wouter Bos onderneemt niets. Hij wacht af. "

Wouter Bos wil vooral iedereen kunnen aanspreken. Dus hij doet geen straffe uitspraken. Dus hij wilde niet meelopen met de grote vakbondsdemo. Dus hij maakt van het Pvda-congres een grote Wouter-Bos-Sterrenshow. Dood- en doodzonde want we hebben ook de PvdA nodig in visievorming. Ephimenco (dank je, J.-E.) haalde in de Trouw al flink naar hem uit, niet begrijpend waarom de media zo vriendelijk over Bos bleven schrijven. Ik begrijp dat wel. Het is de enige kans op een linksere regering. Daarom.

Maar Paul Scheffer, ik ben blij dat hij zijn mond open doet, al geloof ik geen moment dat hij werkelijk de strijd aan wil gaan met Wouter. En nu houd ik voorlopig even op over Wouter en de Pvda.