Friday, February 04, 2011

Aanbevelingen voor EK-kandidatuur Brechtje (6): scherp oog voor politieke ontwikkelingen, een aanwinst voor de Eerste Kamer

Brechtje heeft een scherp oog voor politieke ontwikkelingen en een scherpe pen, waarmee ze al menige discussie is gestart. Net buiten de hijgerige politieke arena, maar midden in het maatschappelijk debat. Haar basis ligt in het buitenlands beleid, maar juist daardoor is ze een generalist die op veel andere terreinen haar mannetje staat. Zij is een aanwinst voor de Eerste Kamer.
Herma Hofmeijer,
Oud-directeur Vereniging Rijksgesubsidieerde Musea,
Oud-voorzitter GroenLinks Afdeling Utrecht

Morgen stelt het congres van GroenLinks onder meer de volgorde van de kieslijst voor de Eerste Kamer vast. Daarbij ga ik voor plaats zes. Bovenstaand is één van de aanbevelingen voor mijn kandidatuur als senator, en natuurlijk één waar ik erg blij mee ben.

Ik beschouw het als een eer en een voorrecht om volksvertegenwoordiger te zijn. Alleen dat al is een goede reden om stevig campagne te voeren voor het GroenLinks Congres en daarna. Voor degenen die willen weten welke ervaring ik in ga zetten, waarom ik juist nu in de Senaat wil en wat ik daar wil gaan doen, staat hier een filmpje.

Kortom:
Blijf bij de les, Brechtje op zes!