Friday, September 04, 2009

Impulsaankoop: een huis

Twee weken geleden ging ik even weekendboodschappen doen en kwam thuis met... een huis. Nouja zo ging het niet helemaal maar wel bijna.

Al een hele tijd was ik van plan om te gaan verhuizen naar Amsterdam. De laatste tijd was ik weer bezig met brochures en met kijken, Maar het blijft zo dat je daar wel ongeveer twee keer zo veel geld kwijt bent aan dezelfde oppervlakte - als je binnen de ring wilt wonen natuurlijk- als elders. Op een vroege zaterdagochtend zat ik eens huizensites te kijken en wilde wel eens weten hoeveel tuin je voor dat zelfde geld krijgt in Utrecht. Dat bleek behoorlijk wat. Twaalf meter was geen probleem.

Het eerste het beste huis dat ik eens nader bekeek, beviel wel. Groter dan dat ik nu heb, en vlakbij het Wilhelminapark ook nog. Ik heb daar ooit gewoond en het is werkelijk prachtig. Om een lang verhaal kort te maken, die maandag daarop ging ik kijken, en na wat heen en weer bieden was het beklonken: ik word de gelukkige eigenaar.

Er valt nog heel wat te doen natuurlijk. Het nieuwe huis moet behoorlijk opgeknapt worden - tot nieuwe electra en een cv aan toe, om nog maar te zwijgen van de keuken en badkamer. En mijn oude huis moet verkocht. Nu heb ik een redelijk gangbare starterswoning en het duurt ook nog even voordat ik in het nieuwe huis kan, dus daar maak ik me niet zoveel zorgen over.

Dus, met andere woorden, als ik de komende tijd weinig schrijf - en de afgelopen tijd ook weinig geschreven heb-, dan komt het omdat ik aan het schilderen ben of aan het inpakken, bij de notaris zit of anderszins dingen aan het regelen ben.

Enne... ik ga ook de tuin opnieuw aanleggen. Prachtige klus lijkt me dat, ik verheug me er echt enorm op. Dus wie tips heeft voor geurend bloeiende planten, die zijn welkom hieronder!!