Thursday, April 06, 2006

Verdonk niet goed voor linkse peilingen.


Verdonk, beetje bijgeplamuurd.
De VVD-top grijpt nu maar in. Het lijkt een beetje op de manier waarop mijn ouders vroeger onze kinderruzies beslechtten: " nee, jullie zijn allebei even daadkrachtig!" . Het is duidelijk dat de VVD-top bang is voor een heuse richtingenstrijd in de partij(en mischien ook wel voor schade aan hun favoriet Rutte).
Men speculeert nogal dat de verkiezing van Verdonk goed is voor links. Ik ben het daar niet mee eens, en volgens mij Wouter Bos ook niet. De stijl van Verdonk (' let's do it, etjoersuvves), het ' ik zeg wat ik denk en doe wat ik zeg', trekt ook de massa's die nu weer teruggekeerd zijn bij de PvdA. Die zitten daar niet omdat ze de politiek van de PvdA onderschrijven, die zitten daar omdat ze Wouter een toffe peer vinden. En zodra ze Rita toffer vinden, gaan ze naar Rita.