Friday, February 24, 2006

Nieuwe peiling: wat wordt dé verrassing van de gemeenteraadsverkiezingen 2006?

Die peiling "wie wordt de aankomend politicus van het jaar" was inderdaad iets moeilijker - deze keer waren er maar 32 stemmers. Mei Li Vos heeft overtuigend gewonnen met 8 stemmen, gevolgd door Hans Spekman met 3 stemmen. Deze uitslag is wellicht beïnvloed door het feit dat ik over beiden een stukje schreef de afgelopen tijd.
Diederik Samson kreeg 2 stemmen. Mark Rutte werd genoemd, maar die wordt volgens mij al te lang genoemd en maakt het niet waar. Aleid Wolfsen 'de volgende minister van justitie" vond ik een interessante sugestie. Degene die Jan Marijnissen noemde, moet voortaan wat beter lezen. Jan Marijnissen is een aardige man maar je kunt hem geen aankomend politicus noemen, net zo min als Wouter Bos, of Bert Koenders (andere suggesties).
Voor sommige suggesties moest ik even googelen: Liesbeth de Jonge, aankomend raadslid voor het CDA in Sneek bijvoorbeeld. Janine Abbring is volgens mij programmamaakster bij TV Noord. Kunnen deze keuzes nog even inhoudelijk toegelicht worden wellicht? Waarom vinden jullie dat ze dé aankomend politicus zijn van 2006?
José Fortes Rodriguez is voetballer bij RBC, en wil de politiek in voor de Onafhankelijke Patrij Alkmaar maar staat daar op een onverkiesbare 24e plaats. Broertje Aart, tenslotte, moet nog even leren wat vrolijker in de camera te kijken. Misschien, misschien wordt hij dan wel aankomend politicus 2006.

Okee, nieuwe peiling. Over ruim een week zijn de gemeenteraadsverkiezingen. Wat zal volgens jullie de grootste verrassing zijn in de uitslag van deze verkiezingen?