Saturday, December 10, 2005

Jezelf een beetje updaten qua nieuws enzo

Ik schrijf dit postje vanuit Sudan. De afgelopen dagen ben ik op missie geweest in de bush (definitie van bush: geen internet). Sudan ligt nog vol met landmijnen, en Nederland geeft een fikse financiele bijdrage aan ontmijning in Sudan. Dat is mijn werk, kijken of het goed terechtkomt en of we dat volgend jaar voortzetten. Gister heb ik in een helicopter gevlogen. En foto's gemaakt van door strijdende partijen achtergelaten munitie. Soms heb ik best stoer werk.

Nu ben ik dus weer op weg naar huis, en als echte nieuwsjunk kan ik dan niet nalaten om even in te loggen.

Hehe, het rapport van de commisie Havermans is uit. Heeft lang geduurd - en het rapport is methodologisch niet sterk, dus makkelijk onderuit te halen.
Het concludeert: er zijn gegevens van Congolese asielzoekers terechtgekomen bij de Congolese autoriteiten. Maar dat was slechts een kwestie van 'administratieve slordigheid' , begrijp ik. Dus als Verdonk even goed door het stof gaat van slordigbetreurenswaardigmagnooitmeergebeurenzalikvoorzorgen, mag ze blijven zitten. Ik vraag me af hoe lang er achter de schermen tussen de commissie en het ministerie is gevochten over de bewoordingen. Daarom zal het rapport wel zo laat zijn. De conclusie iswat raar want ik kan me herinneren dat de voormalige directeur van de IND aangaf dat standaard de asielgegevens werden doorstuurd naar de Congolese ambassade in Den Haag. Anders wilde die namelijk geen laissez-passer verstrekken en konden we die asielzoekers niet uitzetten. Dat gaf mij de indruk dat heel wat dingen moeten wijken voor het halen van uitzet-targets.
SP, PvdA en GroenLinks eisen het aftreden van Verdonk. Maar zoals het er nu ligt zal ze blijven zitten. Ik ben benieuwd naar de reactie van Klaas de Vries, maar die kon ik nog niet vinden.

En verder? we zitten met Argentinie en Duitsland in de groep begrijp ik? Als je daar door heen komt heb je al zo ongeveer gewonnen.

Je mag Michiel Smit een Neonazi noemen. De rechter heeft het zelf gezegd. Hoera, ook links mag weer zeggen waar het op staat.

Peter Errrr gebruikt saillante details rond Pimmetje om toch maar zijn keizersbekendheid te vergroten.

Na veel geruzie is besloten dat mensen in de bijstand zegge en schrijve drie euro per maand compensatie krijgen voor de hogere energieprijzen.

Femke heeft haar weblogje nog niet ge-updated.

Jippie. Ik ben weer helemaal bij.