Thursday, December 15, 2005

beveiliging


Gister moest ik naar Genève op en neer. Ik ben nogal uithuizig de laatste tijd. Op Schiphol moest ik drie keer door een paspoortcontrole. Mijn koffertje moest drie keer door de rontgen en ikzelf nog drie keer door zo'n poortje. In Genève nog een keer.
Bij de VN aangekomen, mocht ik niet zo maar naar binnen voor de bijeenkomst, ben je gek. Eerst moest het secretariaat van de afdeling een formuliertje getekend terugfaxen naar de beveiligingsmeneer. Helaas zat de hele afdeling in de bijeenkomst, inclusief het secretariaat. Na drie kwartier kwam de beveiliging er achter dat ik een diplomatiek paspoort had. Toen mocht ik er gelukkig toch nog in. Dat was wel fijn want anders had ik de hele dag in de beveiliging moeten blijven en ik was al aan het piekeren wat ik in dat geval tegen mijn baas zou zeggen.
Wel moest ik mijn pasje de hele dag Zichtbaar Op De Kleding Dragen. Dat deed ik natuurlijk. Op de terugvlucht moest ik weer door twee paspoortcontroles, cq poortjes.

Vanmorgen toen ik mijn kantoor binnen ging, moest ik natuurlijk mijn miensteerriepasje laten zien en moest ik weer door zo'n poortje. Dat miensteerriepasje word ik geacht de rest van de dag ook Zichtbaar Op Mijn Kleding Te Dragen maar dat doe ik nooit. Toen ik een ander miensteerrie bezocht, moest ik mijn eigenste pasje inleveren en kreeg ik een leenpasje. Ook dat moest ik Zichtbaar Op Mijn Kleding Dragen. Later die dag, toen ik weer terug was op mijn eigen miensteerrie -met mijn eigen pasje-, kwam iemand mij belangrijke contracten brengen. Hij mocht het miensteerrie niet in. Dus ik ging naar buiten om de belangrijke contracten in ontvangst te nemen. Maar die contracten mocht ik niet zo maar naar binnen nemen in het miensteerrie, hell no! Ze moesten door een scanner in de postkamer. Op te kijken of er geen bom in zat. Of anders Antrax. Hoezeer ik ook met de contracten wapperde (vier velletjes), ze waren onvermurwbaar, van de Beveiliging. Jammer genoeg was de postkamer net dicht. Ik heb de belangrijke contracten toch maar mee het Miensteerrie in genomen, want ze moesten vandaag binnen zijn. De Beveiliging vroeg mij hoe ik heette. Ze wilden even het pasje zien dat ik Niet Zichtbaar Op Mijn Kleding Droeg. Ze hebben me op rapport gegooid.