Sunday, November 28, 2004

supermarkt als big brotherhuis



Unilever kijkt via een webcam (in een supermarkt in Alphen aan de Rijn) mee of u haar nieuwe Unox-rookworst wel lekker vindt. Dat zegt de Consumentenbond, die Unilever daarom morgen een een webcam aanbiedt om in de fabriek op te hangen en consumenten live te laten zien hoe worsten gemaakt worden. Jullie bij ons kijken, dan wij ook bij jullie.

Als Unilever slim is, maakt ze van het aanbod gebruik. Gezellie, dat wij dan elke dag komen kijken of er al iets moois ontstaat tussen juffrouw Jannie van de koffie en meneer Ahmed van de postkamer, en dat zij zien dat we bij de Unox-schappen staan te dralen en ons toe kunnen roepen: "Mevrouw als u hem te vet vindt, dan neemt u toch gewoon de light variant? Ik heb er niet in gespuugd hoor, eerlijk!"

Dat zal een unieke band creƫren tussen makers en klanten! En dat heeft de toekomst, zo'n stukje persoonlijk contact in een globaliserende wereld. Mind my words!