Saturday, December 26, 2009

Verhuisd


Bijna drie maanden geleden lastte ik een blogpauze in. Ik had op een mooie augustusdag een huis gekocht. Dat ging uitermate snel: zaterdag op de website gezien, maandag gaan kijken, woensdag het bod geaccepteerd. Nouja, daarna komt er een heleboel bij kijken natuurlijk: hypotheek, verbouwinkje, schilderen, verhuizen. En niet zo'n klein verbouwinkje ook: letterlijk alles is gestript en opnieuw opgebouwd. Electriciteit opnieuw aangelegd, cv erin, nieuwe keuken en badkamer, nieuwe vloer, de muren gestuct.

Er zijn de afgelopen maanden heel wat zondagavonden geweest dat ik dacht: hè lekker rustig weer aan het werk morgen, dan kan ik een beetje uitrusten. Want het was niet alleen een enorme verbouwing, alles moest ook opnieuw in de verf. Afgelopen maandag ben ik verhuisd. Ik weet niet of jullie je het weer die dag nog voor de geest kunnen halen, maar ik had dus werkelijk geen slechtere dag kunnen uitkiezen. 's Ochtends reed eerst een verhuizer van de weg af (gelukkig alleen blikschade en verder geen schrammetje), waardoor de verhuiswagen uiteindelijk pas laat in de middag kwam en we pas 's avonds klaar waren. Dat gaf me wel de gelegenheid om 's ochtends te voet een expeditie te ondernemen om de poezen naar het nieuwe huis te brengen - met de auto of fietsend was door de sneeuw niet te doen. Omdat ik deze week moest werken, ben ik pas deze kerstdagen gaan uitpakken.

En daar zit ik dan, in mijn nieuwe werkkamer, beetje onwennig nog - de boekenkasten half opgebouwd, overal dozen- maar wel knus. Achter mij een tuin van vijftig vierkante meter, en daar was het allemaal om begonnen.

Happy.

Enne, jullie allemaal: fijne tweede kerstdag!