Saturday, May 16, 2009

Afwezigheid verklaard


Meer dan een maand geleden, zie ik, was mijn laatste postje. Tsja, voorjaarsvakantie. En de afgelopen week was ik op dienstreis naar Parijs. De voorjaarsvakantie was intens genieten van de natuur op Kreta. Ik kom daar vaker -op een rustig plekje langs de zuidkust- en het lijkt wel of ik er elk jaar juist meer van geniet in plaats van dat het saai wordt. De geur van de dennenbomen, de thijm en de salie; de warmte die aan het eind van de middag van de soms bijna rode aarde opstijgt, de grijze bergen, de vogels, de wind - al je zintuigen gaan weer open.

En voor wat betreft dit weekend, naast wat vrijwilligerswerk (het uitwerken van een interview met Femke Halsema voor de komende Waterstof) was er ook nog even tijd voor een schilderworkshop vandaag. Voor het eerst heb ik met acryl op doek gewerkt, en dat was leuk om te doen.




(foto's Onny de Bont)



En dit was de mijne vandaag.
De komende tijd zal ik weer wat meer schrijven. Beloofd. Maar nu roept af en toe ook de lente. Onweerstaanbaar.