Sunday, January 22, 2006

Nieuwe peiling

Ik ben blij dat men hier zo genuanceerd denkt. Van de 53 stemmers op de peiling "moeten we naar Uruzgan?"stemden er 26 tegen en 12 voor. Tien mensen waren zich nog aan het voornemen te besluiten, eentje had zelfs besloten dat zijn of haar voornemen een besluit te nemen op zich een besluit inhoudt. U maakt veel kans op een hoge plaats op de D66-lijst voor de komende verkiezingen - alleen jammer dat D66 dan uit de Kamer zal verdwijnen.

Wat ìk vind? Op zich vind ik wederopbouw een goede zaak. Maar sinds de Amerikanen zelf toegeven dat de NAVO eigenlijk alleen de gaten moet vullen die Bush laat vallen omdat hij om electorale redenen de troepen naar huis wil halen - en sinds ik de van corruptie verdachte Karl Rove heb horen roepen dat de warragainstterror wederom hèt thema moet worden in de komende verkiezingen (om de aandacht af te leiden van het corruptieschandaal onder de Republikeinen), ben ik afgehaakt. Nee ik wil niet dat onze jongens en meisjes naar Uruzgan gaan. Niet in deze context, niet onder dit mandaat.

Nieuwe Peiling: wie wilt u als premier? Zoals altijd mag u hier ook eigen antwoorden toevoegen.

Letten jullie ook eventjes op de sidebar hier rechts naast. Alle oud stukjes heb ik opgeborgen achter een rolmenuutje. Heb ik afgekeken van jacq. Netjes he? Kijk dat onderscheidt nu logsters van loggers, wij houden ons weblogje stofvrij! Loggers pleuren er gelijk zo'n grote kleurenbak in en laten overal pizzakorsten slingeren.