Tuesday, November 01, 2005

Kreta


Zonsopkomst op Kreta (ik heb een voorkeur voor romantische plaatjes de laatste tijd)

Ziezo, ik was even een weekje op Kreta. Prachtig weer, elke dag de zon zien opkomen; veel tochtjes en wandelingen gemaakt, zelfs nog een beetje ge-aquareld, een zwerfhond gevonden (of eigenlijk was het andersom) en heerlijk gegeten.

Thuis lag weer een fikse stapel kranten. Daar blader je dan in met enige afstand. Wat ik heb geleerd:
-als Verdonk zegt dat "nimmer" gegevens van afgewezen asielzoekers worden doorgespeeld aan de Congolese autoriteiten, bedoelt ze: "misschien toch wel".
- als Verdonk zegt dat de gevangenisbewaarders op Schiphol 'adequaat' gehandeld hebben bij de brand bedoelt ze: "misschien toch niet of in ieder geval liet de brandveiligheid te wensen over".
- als Berlusconi zegt: ik steun mijn grote vriend Bush in zijn oorlog in Irak, bedoelt hij: "nouja tot vlak voor de volgende verkiezingen dan".