Sunday, January 02, 2005

wensen


(foto Jan Carel Vierbergen)

De oudejaarskranten zijn niet bepaald optimistisch getoonzet. "Het regent harder dan ik hebben kan/ harder dan de grond aan kan", neurie ik al de de hele dag. Terwijl het niet eens regent, zeg.
"Edward Hooper, "Nighthawks". Tsunami. Mislukte integratie. Naieve tolerantie. Economische dip. Bush. Concurrentie met China. Moord op Van Gogh. Wilders ", zoemen de kranten dit weekend.

Projectje "Nederland 2015" met het AmbtoNetwerk. Verhuizen naar Amsterdam. Gedichten lezen. Scherp blijven. Humor houden. Weekje naar New York, plan ik. Twee weekjes Griekenland, wat vaker wandelen. En wat vaker met vriendinnen uit eten. Veel lezen. En vooral: lekker tegendraadse dingen blijven doen en schrijven, neem ik me voor.

Iedereen een mooi 2005!!