Wednesday, December 08, 2004

kerstraamlichtjesversieringwedstrijd

Als je bij ons in de straat een beetje mee wilt tellen, dan moet je twee dingen doen. Een mooi bankje voor je huis zetten, liefst met wat plantjes ernaast. En vanaf daags na sinterklaas meedoen aan de jaarlijkse onofficiele kerstraamlichtjesversieringwedstrijd. Gelukkig maar dat onze straat niet zo voetbalminded is, want anders was ik ook niet ontkomen aan zomerse slierten oranje vlaggetjes.

De eerste trapjes-met-lichtjes staan er al. Die maken natuurlijk niet zoveel indruk maar zijn meer in het kader van 'meedoen is belangrijker dan winnen'. Vorige jaar had iemand twintig meter tuinslang aan zijn huis. Een groot verlicht rendier scoorde ook hoog. Kwantiteit gaat voor kwaliteit, geloof ik.

Ik probeer het een beetje subtieler aan te pakken. De eerste keer had ik Dick-Bruna kerstlichtjes. Die vond ik zelf de mooiste, maar ze gingen helaas kapot.
Ik heb ook wel eens futuristische blauwe knipperende lichtjes gehad - erg star trek, maar het viel niet zo in smaak. (Je krijgt ook feedback op je kerstraamlichtjesversiering).
De keer daarop had ik oranje sinasappeltjes. Die vonden ze wel leuk. Misschien omdat ze toch een beetje aan voetbal deden denken.
Vorig jaar had ik zo'n rij lampjes met 'merry christmas' aan de ene kant en 'happy new year' aan de andere. Die ik na kerst nog daadwerkelijk omgedraaid heb ook. Maar dat was nou weer niemand opgevallen.
Nu wil ik dit jaar eindelijk eens zo'n sliert lichtjes in de vorm van rendieren voor de slee van santa claus. Lijkt me fantastisch.